A peronon toporogtam a 216-os számú Citadella nemzetközi gyorsvonat árnyékában. ‒ Mindjárt jön, perceken belül itt lesz – hazudtam a tőlem pár méterre ácsorgó kalauznak és mellé elővettem a tőlem telhető legelragadóbb mosolyomat. Szerettem volna azt hinni, egy kedves mosoly képes befolyásolni a Budapestről Ljubljanába közlekedő nemzetközi vonat menetrendjét, így pár perccel később indulhatunk el a Déli pályaudvarról.
Az agyam zsibbadtan próbálja
feldolgozni az utóbbi két napban történt eseményeket. Mintha csak egy
hangyacsalád fészkelte volna be magát a kérgekbe, s éppen teljes átalakítást
végeznének a belső tereken. Valószínű a hangyáknak köszönhető az is, hogy
Shygyst hallgatok nagy mennyiségben. Régi és új slágereket felváltva.
Miért van az, hogy J.D. (tisztes magyar nevén Csordás Levente) egy
fikarcnyit sem változott?
Mellesleg egy eredeti ankarai
ágyon ülök. Ha pontosabban akarok fogalmazni, akkor két egymásra fektetett matrac
a kis vackom, ami eredetileg tegnap még három volt. Nem akartam játszani a
borsószem hercegkisasszonyt, leredukáltam a rétegeket. Mikor először hajtottam
nyugovóra a fejem, értettem meg a harmadik matrac funkcióját. A falon szemmagasságban
röhögött rám egy kakifolt. Rendben, elismerem: valószínűleg fizikai
lehetetlenség lenne ilyen pozícióban bármilyen ember általi placsnit alkotni.
Ahogy tovább néztem, tisztán körvonalazódott egy anakonda (avagy levegőkígyó :) ), ami vérszomjasan csap le áldozatára. Mára már igazán jóba lettünk az
anakondámmal. Most is itt várszomjaskodik mellettem.
Akár egy Miró kép is lehetne
Szóval Ankarában vagyok. Ez nekem
is közel akkora meglepetés, mint mondjuk… annak, aki nem tudta, hogy ide jövök.
Pár héttel ezelőtt beadtam a jelentkezésemet egy rövid távú EVS-re, ide, a
csudás török fővárosba (ami mások elmondása szerint nem is olyan csudás. Ámbár
ki tudja. A városok manapság okoznak nekem meglepetéseket). Húsz perc sem telt
bele, s visszaírtak:
,,Te kellesz nekünk! Welcome on board!”
Gondoltam nincs mit tenni,
Ankarába kell költöznöm két hónapra. A sors akarja így, neki pedig nem merek
nemet mondani. Addig számításba jött már Málta, valamint Lengyelország is.
Igazából mindkét országban megvolt már a helyem, s csak a szerződés utolsó lapja
várta, hogy megtiszteljem aláírásommal. Valamilyen furcsa, kifürkészhetetlen – rossz
avagy jó – döntések folyamatának végeredménye, hogy egy ankarai ágyon ülök, s
nem egy lengyel derékaljon. Bár szentül hiszem, minden fejrándításomnak, és
helyeslő bólintásomnak megvan az oka, s utazásom végeredménye, hogy nagyon
boldog Anna leszek. Hiszem ezt, mert menthetetlenül pozitív szemléletű és naiv
vagyok. Másrészt hiszek ebben, mert így a legegyszerűbb. Feltöltött
akkumulátoraim felesleges használata lenne azon filozofálni, mi lett volna HA.
,,Ha elérem azt a buszt… ha balra
fordulok a Mura utca végén… ha megeszem az utolsó szelet tortát… ha igent
mondok arra a meghívásra…”
Na, kezdjük az elején:
Egy
észak-olaszországi/magyarországi kitérővel felszálltam arra a bizonyos ankarai
járatra. Észak-Olaszországról később közkívánatra. Nem lesz unalmas, ígérhetem.
Elöljáróban a történet tartalmaz egy perverz olasz vendéglátót, egy hegyi
balesetet, valamint szuvenírként hazahozott plusz két kilót. Nem bőröndben,
testileg.
Még a repülőtéren, amit manapság
ideiglenes lakcímként is bejegyeztethetnék a lakcímkártyámon bűvészi
ügyességgel sikerült eltüntetnem azt a négy kilogramm felesleget, amit nagy
feladott poggyászom tartalmazott. Bűvésztitkokat nem adunk ki, legyen annyi
elég, hogy két rúd kolbász, egy 10 darabos feles pohár készlet, s két pár
balerinacipő utazott a kézitáskámban. Jó kis kompánia voltunk. Az ankarai járat
valójában isztambuli volt, mivel a török fővárosba, ha akarnál sem tudnál
közvetlenül eljutni. Maximum gyalog. Google szerint tizennégy, plusz-mínusz
egy-két napot kéne rászánni.
Társaságom a Pegasus volt. Nem a
giccsesen ábrázolt fehér-szárnyas paripa. Bár, ha másik oldalról nézzük, akkor
fehér, szárnya is van, emellett giccses is, mivel egy török légitársaságról
beszélünk. De térjünk vissza a földre, hogy azzal a lendülettel a levegőbe is
emelkedhessünk. Mellettem egy rózsaillatú török néni ült. Azt a rózsát sajnos a
kertész túlöntözte, fonnyadásnak indult, gyökerestől kitépték, ráhelyezték a
rothadó avarrétegre, s három nap csendes bomlás után mellém ült le a 32B
számozású ülésre. Árasztott aromáit saját maga is megneszelhette, ugyanis
retiküljéből illatosított kendőt vett elő, s karjait levegőbe emelve
megtisztogatta hónának legalját.
Törökországba megyek – nyugtáztam
magamban a tényt – hozzá kell szoknom a meglepetésekhez.
Alig telt el pár perc a
felszállás után, mikor a csinos stewardok és stewardessek elkezdték árulni
aranyért, gyémántért a trolikocsijukra felhalmozott elemózsiát és egyéb
frissítő nedűket. Szűk költségvetésem miatt csak sóvárogva néztem utánuk, ahogy
az orrom elé tolt magvas zsemlére lettem figyelmes. Jobbra néztem, ahol Török
Rózsa és ártatlan tekintetű férjeura mosolygott rám vissza. Három zsemléjük
volt. Az egyiket nekem adták.
Törökországba megyek – nyugtáztam
magamban – hozzá kell szoknom a jólelkű emberekhez.
Az Egerek és emberek
harmincnegyedik oldalára érve megkezdtük a leszállást Isztambulba, egy hős
hölgyemény nevét viselő repülőtérre, a Sabiha Gökcenre. Sabiha nem volt más,
mint a világ első női berepülőpilótája. Csak, hogy tetézzem a karrierista török
nők listáját, el kell azt is mondani, hogy Törökországnak (kis hazánkat és
egyéb nyugati nemzeteket megelőzve) még női miniszterelnöke is volt Tansu
Ciller személyében.
Isztambulban hip-hop eltelt az a
fantasztikus három óra, s hat különböző testemre permetezett méregdrága Duty
Frees parfüm felhőjében elértem a csatlakozást. Felszállásunk hosszabb volt,
mint a levegőben töltött idő. Töprengve rágcsálgattam bevándorló Jonagold
almámat. Magamban még egyszer átgondoltam: biztos akarom én ezt?
Nem, nem az almát. Azt nagyon is
akartam az utolsó lerágható kis cafatig.
Ankarát… Azt akarom?
A konklúzió a következő volt:
Most már tök mindegy. Landoltunk.
.
Munkáról, EVS-ről, városról, rég
nem látott barátokról később szólok J
Megjegyzések
Megjegyzés küldése